Problemhy

Folks! I helgen handlade allt om julen. Jag jobbade kväll på skolans julbord, åt julbord, julpyntade huset och planerade årets julfirande. Annars har jag haft stora problem med mitt ena öga, det oroar mig lite. Ögonlocket har varit rött och torrt i en-två veckor nu, och imorse kom kulmen. Jag hade gråtit, pga. anledningar, och när jag vaknade på morgonen var ögat helt igensvullet och rött runtomkring.
 
Gurkskivor hjälpte en del och ögonlocket har nu mer eller minde återgått till att "bara" vara irriterat... måste nog gå till skolsköterskan snart. I början tänkte jag att det bara berodde på att huden var torr, jag brukar få problemhy på vintern. Nu tycker jag att det har gått för långt. Hudkrämer hjälper inte alls och det blir inte bättre trots att jag avstår från smink.
 
Och ja, även jag har märkt av vinden här hemma. I lägenheten fungerar all teknik, men ute på landet har internetet och telefonen gått sönder. Då och då försvann elektriciteten i slutet på veckan... till råga på allt kommer det nog dröja ett tag tills reparationsarbetet börjar. :( Hur som helst, i veckan ska jag se Mockingjay part 2 (jaaaa!) och gå på julmarknad!
 
Vardag | |
Upp