♥ En miniflytt till stan

Det finns faktiskt en anledning till varför jag inte har publicerat något inlägg sedan i lördags. Vi har skaffat en tillfällig etta i stan, precis som några vintrar tidigare.
 
Saker och ting börjar komma i ordning, mattor och gardiner har tagits fram och mysfaktorn har höjts lite. Lägenheten är mycket större än jag trodde att den skulle vara, och planlösningen är perfekt. Det finns bara två saker att klaga på: 1. Köksskåpen är rätt slitna inuti, känns plastiga och gamla. Utifrån är de ganska fräscha , men några lådor och skåp har färgflagor inuti. 2. Tapeten på bilden nedanför.
 
Alltså, HELA långsidan i vardagrummet är täckt av denna tapet. Resten av rummets väggar är ljuslila. Lila, min hatfärg. Jag har strikta åsikter när det gäller tapeter - de ska vara vita, grå eller svarta, alternativt trävägg. Det går ju inte att möblera annars! Och denna blomstertapet är alldeles för plottrig för my cup of tea. Jag skulle förmodligen kunna leva med den om det inte vore så att bakgrunden drog åt det lila hållet. Den goda nyheten är att fastighetsbolaget erbjöd oss tapetutbyte om vi ville. Frågan är bara när det blir av, men först måste vi ned till kontoret och välja en ny tapet. :)
 
Köksluckorna utifrån. Inte mycket mer man kan förvänta sig från en etta i en småstad?
 
Vardag | |
#1 - - Sara :

Nej men va kul!

Upp