18.11.15

I veckan måste jag nog gå och se Mockingjay part 2, annars spricker jag av förväntan. Känns så märkligt, jag minns när Catching fire kom ut och hur jag lämnade biosalongen i chock över att en film kunde vara så bra (ungefär som det känns varje gång jag ser en Harry Potter-rulle.) Vill känna likadant igen.
 
Jag bakade bullar med kanel- och kardemummafyllning nyligen. Kände mig supertaggad på att baka lussekatter - o så hade vi inga russin (och ja, det är ett måste!!!). Hur som helst, det blev en jäkligt stor deg som räckte till både det enda och det andra, som den flätade bullkransen med kanelbullefyllning på bilden ovanför. Är oerhört sugen på att baka, men är i skolan och väntar på att lektionen i mat & dryck i kombination ska börja. The struggle is real. 
 
Matlagning & Bakning, Vardag | |
Upp